משלוחים חינם מעל 189 שח
מבצעי סופעונה מטורפים
עד 36 תשלומים בכ"א החזרה/ החלפה חינם
שירות לקוחות: 072-3317763
Close
חיפוש
Back to All Blog Posts

יצרנים מתריעים: להחליף קסדה כל 4-5 שנים!

הקסדה שלכם מגינה על הראש מפני תאונות, מכות וסתם אבנים שעפות מצמיגי הרכבים שלפניכם, אבל רק מעט יודעים איזה מנגנון מתוחכם זו קסדה וכמה צריך לשמור על הקסדה – ממש כמו שהיא שומרת עליכם!

רוב הקסדות דומות. בין אם הם קסדות לאופנועים, קסדות לקטנועים או קסדות שטח. קסדה מורכבת מכמה שכבות. השכבות הקשות שנמצאות בחוץ מגנות על שכבות לספיגת אנרגיה שנקראות EPS (לרוב פוליסטירן מתרחב). אלו, למעשה, חומרים רכים שסופגים את אנרגית הפגיעה ומגנים על הראש בצורה קצת יותר מתוחכמת מ-"מי יותר קשה?". 

איכות הקסדה מושפעת בצורה משמעותית מסוג החומר, כמות החומר השכבות השונות ודרך פיזורן. בקסדות איכותיות ישנם עד 6 סוגי חומר EPS  שונים, ברמות צפיפות שונות, המשפיעות על היכולת לספוג אנרגית פגיעה. היצרנים מפזרים את השכבות הצפופות יותר איפה שהגולגולת רכה יותר, על מנת שלא לגרום זעזוע מוח וטראומה גדולה יותר. אבל, בניגוד לגומי למשל, הפוליסטירן מאבד את הגמישות לאחר פגיעה, כלומר ספיגת אנרגיה מדרגה מסוימת, פשוט הורסת את שכבות ה-EPS. שכבות ה EPS סופגות אנרגיה מסויימת בכל מכה - נפילה מהיד, מהאופנוע, מהכיסא וכו'. עכשיו זה העניין החשוב: איך יודעים מה שלום השכבות הרכות בקסדה? אז זהו שאי אפשר! לא רואים, בטח אי אפשר למשש וגם אי אפשר לבדוק בלי ציוד רנטגן שחודר שכבות (או משהו כזה). השכבות הפנימיות יכולות להיות מרוסקות או סדוקות, בזמן שהחלק הקשה נראה מקסימום שרוט או אפילו ללא פגיעה ממשית.

אז:

במידה והקסדה נפלה מגובה וחטפה מכה רצינית. לכו להחליף!

במידה והייתם מעורבים בתאונה עם הקסדה! רוצו להחליף!

ובגלל שאנחנו לא בדיוק זוכרים כמה ומתי נפלה לנו הקסדה מהיד או מהמראה של אופנוע ומתי הילד שלי זרק את מה ולאן, אז מיטב היצרנים ממליצים באתרים שלהם, להחליף קסדה בגלל הבלאי הסמוי הזה כל 4-5 שנים.

אנחנו באופנוסנטר נשמח לתת לכם ייעוץ מקצועי איזו קסדה טובה לשימוש הייחודי שלכם ונשמח אפילו לתת לכם כסף חזרה במבצע הטרייד אין שלנו ועוד שלל מבצעים על קסדה שניה ושלישית.

והנה תרגיל בחשבון: עיניים יש שתיים, ידיים יש שתיים רגליים יש שתיים וכו'.

ראש יש אחד!

תגובות
Write a Comment Close Comment Form

אמינות

הרשת המובילה בישראל לדו גלגלי עם ניסיון מעל 18 שנה

שירות

אלפי לקוחות מרוצים יודעים שהשירות אצלנו הוא הדבר החשוב ביותר

איכות

ייצוג בלעדי של המותגים המובילים בעולם

מחיר

הנחה בלעדית לחברי מועדון החל מהקניה הראשונה. אצלנו תמצאו תמיד את המבצעים ואירועי המכירות השווים ביותר

מקצועיות

כל אנשי צוות אופנוסנטר מקצועיים ושירותיים ישמחו לעזור לכם בכל שאלה ובקשה


שאלה? אנחנו גם בווצאפ!