משלוחים חינם מעל 189 שח
מבצעי סופעונה מטורפים
עד 36 תשלומים בכ"א החזרה/ החלפה חינם
שירות לקוחות: 072-3317763
Close
חיפוש
Back to All Blog Posts

כך תבחרו קסדה לאופנוע/קטנוע

כל נהג ונוסע באופנוע וקטנוע מחוייבים לחבוש קסדה בעת כל נסיעה בכל מקום ובכל עונות השנה. החוק מחייב חבישת קסדות מכיוון שהראש הוא האיבר הפגיע ביותר בגוף ועל אחת כמה וכמה בעת תאונות. קסדות מגנות על הראש ומצילות חיים במקרים רבים וגם בתאונות שנראות לכאורה קלות כמו התחלקות או נפילה מהאופנוע. אין להקל ראש באביזר בטיחות זה ויש להצטייד בקסדות טובות ובטיחותיות.

מהן קסדות בטיחותיות וכיצד לבחור אותן?

קסדות צריכות להיות נוחות על ראשו של הנוסע, לא ללחוץ מידי ולא להיות רפויות מידי. עליהן להגן על הראש בעת הנסיעה ויש לוודא כי ניתן להדק אותן לראש היטב. לפני רכישת קסדה יש למדוד אותה ולחוש אותה על הראש. כאשר מניעים את הראש מצד לצד על הקסדה להשאר הדוקה לראש ולא להתנועע.

מידות הקסדה

קסדות לאופנועים מגיעות במידות שונות מבחינת ההגנה על הראש, וכיום ניתן למצוא 4 מידות של קסדות:

  •          קסדה נפתחת
  •          קסדת חצי
  •          קסדה 3/4
  •          קסדה מלאה

יש לומר כבר בהתחלה כי קסדות מלאות מעניקות את ההגנה המירבית לראש בכל עונות השנה ואלו הן הקסדות המומלצות לרכישה. קסדות נפתחות, חצי או 3/4 מאד פופולאריות בעונת הקיץ בגלל מזג האוויר החם בארץ. סיבה זו גורמת להרבה אנשים להצטייד בקסדות אלה בקיץ, אבל יש להבין כי ההגנה שהן מעניקות הרבה פחות טובה מקסדות מלאות. ואם החלטתם לקחת את הסיכון המיותר בקיץ בגלל הנוחות, אין לעשות זאת בשום פנים ואופן בחורף. היתכנות של תאונות אופנועים וקטנועים בחורף עולה באחוזים רבים ולכן חובה לחבוש קסדה מלאה בחורף שגם תגן על ראשכם מפני נפילה וחבלה וגם מפני מזג האוויר הרטוב והלא נוח לנהיגה בחורף.

קסדות נפתחות הן קסדות מלאות שניתן לפתוח את החלק התחתון שלהן למעלה ורבים מצטיידים בקסדות כאלה לכל השנה כאשר בקיץ הם נוסעים איתן פתוחות או חצי פתוחות ובחורף סוגרים אותן לחלוטין. קסדות 3/4 וחצי אינן מספקות הגנה טובה לראש אלא רק את המינימום ההכרחי מבחינת החוק ויש להמנע מלהשתמש בקסדות כאלה.

סגירת הקסדה

קסדות לאופנועים כוללות מנגנון סגירה לסנטר וחשוב לוודא כי אתם בוחרים קסדה שניתן לסגור ולפתוח אותה בקלות. החשיבות של סגירת הקסדה היא אלמנט בטיחותי ממדרגה ראשונה. למעשה, סגירת הקסדה היא שתשאיר את הקסדה על ראשכם בעת תאונה שבה תעופו או תפלו מהאופנוע. ללא סגירה טובה והדוקה עלולה הקסדה להתנתק לכם מהראש בעת הנפילה ואתם תמצאו את עצמכם ללא הגנה על הראש ברגע הקריטי.

בנוסף לבדיקת דברים אלה לפני רכישת קסדות לאופנועים יש לוודא כי בקסדה חורי אוורור המאפשרים כניסת אוויר לתוך הקסדה בעת הנסיעה, ויש לבדוק כי היא אטומה למים ולטיפות גשם

תגובות
Write a Comment Close Comment Form

אמינות

הרשת המובילה בישראל לדו גלגלי עם ניסיון מעל 18 שנה

שירות

אלפי לקוחות מרוצים יודעים שהשירות אצלנו הוא הדבר החשוב ביותר

איכות

ייצוג בלעדי של המותגים המובילים בעולם

מחיר

הנחה בלעדית לחברי מועדון החל מהקניה הראשונה. אצלנו תמצאו תמיד את המבצעים ואירועי המכירות השווים ביותר

מקצועיות

כל אנשי צוות אופנוסנטר מקצועיים ושירותיים ישמחו לעזור לכם בכל שאלה ובקשה


שאלה? אנחנו גם בווצאפ!